Bosch, Türkiye’de 83 milyar TL satış geliri elde etti
2022’de güçlü büyüme performansı
- 2022 mali yılı: Bosch Türkiye’nin toplam net satış geliri iki katından fazla artarak 83 milyar TL’ye ulaşırken, yurt içi konsolide satış geliri 31 milyar TL’ye yükseldi.
- Bosch, 2022’de Türkiye’ye 4 milyar TL yatırım yaptı.
- Hidrojen ve elektrifikasyon: Bosch Türkiye, geleceğin teknolojileriyle ilerliyor.
- Bosch, depremden etkilenen gençlere staj imkanı sağlıyor.
İstanbul – Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, Türkiye’de 2022 mali yılında net satış gelirini (konsolide olmayan şirketlerin satışları ve iştiraklere şirket içi teslimatlar dahil) ikiye katlayarak 83 milyar TL’ye (yaklaşık 4,1 milyar) çıkardı. Euro) ile yılı güçlü bir büyüme ile kapattı. Euro bazında ise artış yüzde 14 oldu. Yurt içinde 31 milyar TL (yaklaşık 1,8 milyar Euro) konsolide satış geliri elde eden şirket, avro bazında bir önceki yıla göre yüzde 27 büyüme kaydetti. 2022’de Türkiye’den dünya çapında 40’tan fazla ülkeye 52 milyar TL (2,4 milyar Euro) ihracat gerçekleştiren Bosch Türkiye, toplam ihracat hacmine yüzde 1,1’lik katkısıyla lider ihracatçılar arasında yer almaya devam etti.
Bosch Türkiye ve Orta Doğu Lideri ve Temsilcisi Daniel Korioth, “Bu önemli büyüme, güçlü ihracat potansiyeli de dahil olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz pazarlara yüksek katma değer sağlayan ürün ve hizmet çözümlerine yönelik başarılı satış stratejimizi ve yatırımlarımızı bir kez daha teyit ediyor. doğru yoldayız.” . Şirketin bu sonucu; Mobilite, Endüstriyel Teknolojiler, Tüketim Malları ve Güç ve Bina Teknolojisi iş bölümlerinin doğrudan katkılarıyla elde edilmiştir.
Bosch Türkiye geçen yıl 4 milyar TL (yaklaşık 203 milyon Euro) yatırım yaparken, 31 Aralık 2022 prestijiyle çalışan sayısı yaklaşık 19 bin oldu.
Daniel Korioth, içinde bulunduğumuz faaliyet yılıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bosch Türkiye olarak geçen yılki satış seviyesini yakalamayı hedefliyoruz. 2023’te beklenen ekonomik zorluklara rağmen, başta hidrojen ve elektromobilite olmak üzere geleceğin teknolojilerine odaklanmaya devam edeceğiz. Bunu gerçekleştirmek için üniversitelerle işbirliğimizi yoğunlaştırıyor, gelişim ve eğitim işbirliklerine yatırım yapmaya devam ediyoruz. Türkiye’ye olan uzun vadeli taahhüdümüzü sürdürmeyi ve müşterilerimizin taleplerini karşılamayı hedefliyoruz.”
Küresel yetkinliklere sahip üretim tesisleri
Hidrojen, dünyayı iklim açısından nötr hale getirmede değerli bir rol oynuyor ve Bosch, hidrojene dayalı mobilitenin önünü açıyor. Türkiye’deki çalışanların Bosch’un küresel çabalarına katkı sağladığını belirten Daniel Korioth, “Şu anda Bursa’daki Bosch Güç Aktarma Organları Analiz Fabrikasında örnek bir hidrojen enjektörü geliştirmek için çalışıyoruz. “Mühendislerimiz bu işi geliştirmek için Almanya’daki fabrikalar ve mühendislik birimleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor.” Korioth, enjeksiyon sistemleri alanındaki engin tecrübesi ve yarım asrı aşkın başarılı üretim geçmişi nedeniyle fabrikaya bu önemli sorumluluğun verildiğini vurguladı. Daniel Korioth, fabrikanın Endüstri 4.0 alanında dünyanın önde gelen üretim tesislerini bir araya getiren Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) platformu ‘Global Lighthouse Network’e 2022 yılında katıldığını da belirtti. Tesisteki 7.000 kişilik işgücünün ‘dijital vatandaş’ haline gelmesi bu başarıda büyük rol oynadı. Fabrika gereksinimlerine göre uygulanan hidro-erozyon için kapalı döngü proses kontrolü gibi farklı yapay zeka çözümleri de devreye alındı.
Türk otomotiv endüstrisinin merkezi Bursa’da kurulacak olan Fren Sistemleri Fabrikası, Bosch’un elektromobilite işine katkı sağlayacak. Buna göre fabrika, yıl içinde elektrikli araçların ihtiyacını karşılayacak entegre fren sisteminin (IPB) seri üretimine başlayacak.
Bosch Türkiye, Ar-Ge yatırımlarına devam ediyor
Bosch mühendisleri dünya çapında değerli projeler üzerinde çalışırken, Bosch Türkiye ‘Yaşam için teknoloji’ sloganına sadık kalıyor ve Ar-Ge çalışmalarına bağlı kalıyor. Bosch’un 4 Ar-Ge Merkezi (Bursa’da 2’şer, Manisa ve Tekirdağ’da birer adet) ve 2 Tasarım Merkezi’nde (Bursa ve İstanbul’da) yaklaşık 850 çalışanı bulunmaktadır. yatırım
Bursa’daki Bosch Rexroth Tasarım Merkezi, iş, tarım, ormancılık ve ekipman taşıma makinelerinde kullanılan Hidrolik Fren Valfi çalışmasının geliştirilmesi için küresel sorumluluğu üstlendi.
Türkiye’nin geleceğini şekillendirecek analiz ve hizmetler sunar
İş dünyası teknoloji odağında dönüşürken, Bosch Türkiye pazara yeni çözümler ve hizmetler sunarak konumunu güçlendiriyor. Bosch bünyesindeki dünyanın en büyük marka bağımsız servis ağlarından biri olan Bosch Car Service, Türkiye’deki bakım-onarım pazarını elektrikli araçlara hazırlamak için Norveç ve Danimarka’da uzman gruplarına eğitimler verdi ve bu ekipler Bosch Car Service tarafından eğitildi. Türkiye’deki takımlar Eğitimler vererek global bilgi ve tecrübesini Türkiye yedek modül pazarına kazandırmıştır.
Bosch, ikili stratejisinin bir parçası olarak Endüstri 4.0 alanında edindiği bilgi ve deneyimi kendi fabrikalarında Türk sanayisi ile paylaşmaya devam ediyor. Dijital dönüşümün temeli olarak gördüğü yalın üretim konusunda otomotiv ve beyaz eşya başta olmak üzere farklı branşlardaki şirketlere yön veren Bosch Türkiye Sanayi ve İnovasyon Analizi Satış Birimi, 5 hazır giyim ve konfeksiyona destek vermeye başladı. Yalın danışmanlık, eğitim ve uygulama çalışmaları ile üreticiler.
Üniversiteler ile yakın işbirliğini artırmak
Türkiye’nin ve şubenin dönüşümünde yeni nesil profesyonellerin değerinin farkında olan Bosch, üniversitelerle iş birliği yaparak deneyimlerini gençlere aktarıyor, onların bilgi ve becerilerini geliştiriyor. Bu kapsamda Bosch Güç Aktarma Organları Analiz Fabrikası, Bursa Teknik Üniversitesi’ne hidrojen enjeksiyon ekosistemi ve Elektrikli Araçlar ve Otonom Öğrenci Kulübü bünyesinde kurulacak Hidrojen Ekibi ile ilgili akademik çalışmalara altyapı sağlamaktadır. Bursa Uludağ Üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu Uludağ Üniversitesi Makine Topluluğu’nun atölye ve tezgahları Bosch’un katkılarıyla yenileniyor. Geçen yıl yine üniversite ile birlikte gerçekleştirilen Dönemler Arası Staj Programı kapsamında Mühendislik Fakültesi öğrencileri, bir yandan fabrikanın işleyişine katkı sağlamak için çalışırken bir yandan da Bosch Rexroth fabrikasında mezuniyet projelerini tamamladı. Bosch Electric Mobilite Eğitim Programı, güç tahrikli sistemler ve elektrikli araçlar hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen lisans ve lisansüstü öğrenciler için İstanbul’daki Tasarım Merkezi’nde mühendisler tarafından düzenleniyor. Üçüncü programda 37 farklı üniversiteden 78 öğrenci mezun oldu ve mezunların yaklaşık üçte biri kadındı. Bosch Home Comfort Group Türkiye 2022-2023 bahar döneminde Bahçeşehir Üniversitesi Güç Mühendisliği bölümünde İklimlendirme Sistemleri dersini verirken, öğrencilere iklimlendirme bölümünün temel konuları hakkında bilgi verildi.
Depremden etkilenen gençlere staj imkanı
Bosch Türkiye, kurumsal sosyal sorumluluk taahhüdü ile Kahramanmaraş depreminin ihtiyaçlarını karşılamak ve yaralarını sarmak için sahada da görev aldı. Bosch Kümelenmesi, Türkiye ve Suriye’deki şiddetli depremden etkilenen insanlara acil yardım için toplam 2,5 milyon avro bağışta bulunurken, Bosch fabrikalarından arama kurtarma ekipleri ilk günden itibaren çalışmalara aktif olarak katıldı. Arama kurtarma çalışmalarında Bosch elektrikli el aletleri kullanıldı.
Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı ve Temsilcisi Daniel Korioth, “Türkiye ve Suriye’de meydana gelen şiddetli depremin yıkıcı sonuçlarından derinden etkilendik. En büyük önceliğimiz, etkilenen insanlara mümkün olan en kısa sürede yardım sağlamaktı. Bunu çalışanlarımız ve iş ortaklarımızla birlikte yapmaya devam ediyoruz. Depremden etkilenen herkese geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz” dedi.
Bosch Türkiye, şoktan etkilenen gençlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla Youthall iş birliğiyle İstanbul, Kocaeli ve Manisa’daki fabrika ve ofislerinde de öğrencilere staj imkanı sağladı. Uzun vadeli mesleki gelişimlerini daha da desteklemek için eğitim programı ve mentorluk konsepti geliştirme çalışmaları devam etmektedir.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı