Özgür Özel ve Ekrem İmamoğlu metro hattı gezisinde bir araya geldi
CHP Genel Başkanı Özgür Özel ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nın Ataşehir şantiyesinde incelemelerde bulundu.
ANKA Haber Ajansı’nın haberine göre, Özel ve İmamoğlu’na ziyaret sırasında, CHP TBMM Grup Başkanvekili Ali Mahir Başarır, Genel Başkan Yardımcıları Sevgi Kılıç, Volkan Demir, Özgür Karabat, İstanbul İl Başkanı Özgür Çelik, Ataşehir Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel, Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı ve Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler eşlik etti.
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar ve Raylı Sistem Projeler Müdürü Setenay Uludağ’dan projenin geçirdiği değişimler ve geldiği nokta hakkında bilgiler alan Özel ve İmamoğlu, şantiye alanında açıklamalarda bulundu.
ÖZEL: BU KADAR HIZLI İLERLEMESİ MUHTEŞEM
Ataşehir’deki Finans Merkezi projesini eleştiren Özgür Özel, “Aslında yeterince tartışılmadan, İstanbul’a dayatılarak ve bir önceki yüzyılın ihtiyacı olarak düşünülen, yani fiili takasların yapıldığı, finans merkezlerinin, bankaların, bankerlerin aynı sokakta olduğu dönemlerin mantığıyla yapılmış bir proje. Ve kentin, özellikle orada yaratacağı yoğunluk, özellikle trafik yoğunluğu düşünülmeden yapılmış bir işti. İlk dedikleri zamanlarda açsalardı, orada çalışacak on binler ve onların araçları, gerçekten yoğun olan trafiği çok zor duruma getirecekti. Hat, Finans Merkezi’ne yetiştiği takdirde büyük bir sorunu çözecek ve büyük bir kaosa engel olacak bir projeydi. Bir boyutuyla öyle ama diğer boyutuyla da dediği gibi Başkan’ın, kuzeyden güneye çok önemli bir ihtiyacı ortadan kaldıracak bir proje. Bu kadar hızlı ilerlemesi muhteşem” dedi.
‘YÜZÜMÜZÜ KARA ÇIKARMADINIZ’
Projenin Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde de tartışıldığı hatırlatan Özel, “Ben, bunun Meclis’te kavgasını yaptığımı hatırlıyorum. Dönemin İBB Genel Sekreter Yardımcısı pozisyonunuzdaki kişisi, sonradan Ulaştırma Bakanı oldu. Sonra da bizi metro yapmamakla suçladı. Bu metroları kendisinin başlattığını söylüyordu. Biz, sizden aldığımız ilk verilerle, ‘Yüzde 5’te bırakmışsınız. 3 sene boyunca hiç ilerlememişsiniz. Şimdi biz buna para bulacağız, kaynak bulacağız, yapacağız’ diyorduk. Yüzümüzü kara çıkarmadınız. Dört dörtlük, övünç vesilesi bir iş oldu. Bu kadar hızlı ilerleyip, seneye de tam anlamıyla hizmete girecek olması, büyük bir başarı. Emeği geçen herkesi ayrı ayrı kutluyorum” diye konuştu.
İMAMOĞLU: İŞE BAŞLANDI GİBİ GÖZÜKSE DE 2-2,5 SENE SONRA START VEREBİLDİK
Hattın ihalesinin 2017’de yapıldığını hatırlatan Ekrem İmamoğlu, şunları söyledi:
“İşe başlandı gibi gözükse de neredeyse 2-2,5 sene sonra start verebildik. Çünkü, o ana kadar bir finansman, kaynak üretilemedi. Bu tarz yatırımların da gerçekten öz sermayeyle dönüştürülebilecek yatırımların ötesinde bir maliyeti söz konusu. Gelir gelmez bizim ilk çabalarımızla finansman bulduğumuz noktalardan birisi buydu. Ekim-Kasım 2019 gibiydi. Aslında durağan olan şantiyeyi, hiç durmadan bugüne kadar taşıdık ve inşallah önümüzdeki sene bu aylarda, bu hattı İstanbul’umuza kazandırmış olacağız. Tabii Finans Merkezi açısından çok önemli bir hat. Finans Merkezi yavaş yavaş yerleşiyor. Dolayısıyla bir nevi eş zamanlı bitirmiş olduk. Hatırlarsanız Finans Merkezi, aslında 3-4 sene önce bitecekti. Bitseydi, bu metro yoktu. Biraz onun da gecikmesi, bunu biz aldıktan sonra toparlamamız, şimdi eş zamanlı bir arada hizmete girmiş olacak. Kuzey-güney ekseninde, Anadolu Yakası için çok değerli hem Ümraniye hem Ataşehir hem Kadıköy’ü birbirine bağlayan çok değerli bir hat olacak. İnşallah seneye de hep birlikte açılışını yapacağız.”
‘HIZRAY, DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BİR PROJE OLACAK’
İstanbul’un iki yakasını birbirine bağlayacak HIZRAY projesine de değinen İmamoğlu, “HIZRAY’ı arkadaşlarımız öyle bir çalıştı ki, büyük bir kısmının istasyonu hazır. Yani istasyonlar birbiriyle yan yana gelecek. Finans Merkezi’nde veya işte 4. Levent’te olan istasyonları da değerlendirebildiği için… Tabii her istasyon ciddi bir maliyet yani. Sadece tünelle bağlanacak. Aynı zamanda bir entegrasyon da sağlıyor olacak. HIZRAY, dünyada eşi benzeri olmayan bir proje olacak. Daha da geliştiriyor arkadaşlar. Yani gerçekten İstanbul’un mega işi. Doğudan batıya, böyle inşallah birbirini bağlayan, ulaşımı en entegre hale getirecek iş o olacak” dedi.
ALPKÖKİN: BİZ, SADECE 65 KİLOMETRE METRO YAPMADIK ASLINDA
Özel ve İmamoğlu’ndan sonra söz alan İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ise “Biz, geçmiş dönemde 65 kilometre açtık. Bu hakikaten dünya rekoru. Bir akademisyen olarak araştırdım, yok. İnşallah bu dönemde de bunu 70’lerin üzerine çıkarmak gibi hedefimiz var. Hem pandemi hem ekonomik sıkıntılar hem durmuş projeleri yeniden başlatmak… İnanın sıfırdan başlatsanız, çok daha kolay. Hem kredi açısından hem teknik konular hem projelerin güncel olmaması… Biz, sadece 65 kilometre metro yapmadık aslında. Bir de bakanlıktan devir aldığımız hatların paralarını, çok kısa sürede ödedik. Yani mesela bir metro hattını 10 ayda geri ödedik. 7 yılda yapılmış, 7 yılda ödenen bir hattın parasını, biz 10 ayda geri ödedik. Bakırköy-Kirazlı, Başakşehir-Kayaşehir, Sabiha Gökçen Havalimanı… Hem araçlarını alıyoruz hem parasını ödüyoruz. Eskiden 30 yılda ödediğimizi, 10 ayda ödüyoruz. Dolayısıyla ben diyorum ki, 65 kilometre değil, 85 kilometre yaptık aslında. Çünkü parayı da biz verdik” diye konuştu.
(ANKA HABER AJANSI)